Retningslinjer for retur
Disse retningslinjene inneholder informasjon om retur av produkter som du har kjøpt fra oss i henhold til våre vilkår og betingelser for salg.
Ytterligere informasjon om å avslutte kontrakten med oss (også om du er forbruker og du benytter deg av angreretten) finner du i kapittel 9 i våre vilkår og betingelser for salg.
Returnere en uønsket vare?
Så lenge en vare er i sin opprinnelige tilstand, gir vi gratis retur, i samsvar med retningslinjene nedenfor, inkludert retningslinjene for rimelig bruk. Dette påvirker ikke dine lovfestede rettigheter.
Hvis du returnerer en vare og ber om refusjon innen 28 dager etter at varen ble levert til deg, gir vi deg full refusjon via betalingsmåten du benyttet ved kjøpet. Vi bærer kostnadene for retur og henting.
Vi vil refundere deg innen 14 dager etter å ha mottatt varsel om at du har intensjon om å returnere varen, men ikke før vi har mottatt varen eller du har gitt oss dokumentasjon på at varen er sendt. Vi vil gjennomføre eventuelle refusjoner med samme betalingsmetode som du brukte ved kjøpet av varen.
Maksimal refusjon for leveringskostnader vil være kostnadene ved levering med den rimeligste leveringsmetoden vi tilbyr.
Alle varer blir inspisert ved retur. For å motta full refusjon, må alle varer returneres til oss ubrukt, sikkerhetsforseglingen eller fanene må ikke brytes hvis dette vil gjøre varen uegnet for videresalg og varen må være pakket i originalemballasjen (dette gjelder ikke defekte varer og påvirker heller ikke dine lovfestede rettigheter, inkludert din rett til å inspisere varene når du mottar dem). Forbruksvarer må, i tillegg til det som er nevnt over, pakkes inn på en måte som forhindrer skade under retur. Du må ikke feste etiketter eller lignende direkte på originalemballasjen.
Vi kan redusere refusjonen din tilsvarende eventuell reduksjon i verdien av varene. dersom dette er forårsaket av din håndtering av varen på en måte som ikke ville vært tillatt i en butikk (dersom du har behandlet varene på en måte som går utover det som var nødvendig for å fastslå arten, egenskapene og funksjonen til varen). Hvis vi gir deg refusjon før vi kan inspisere varene og senere oppdager at du har håndtert varen på en uakseptabel måte, vil vi kreve tilbakebetaling i samsvar med verditapet til varen som beskrevet over.
Vennligst returner varene til det opprinnelige kjøpsstedet. Vi aksepterer kun varer kjøpt fra nettstedet vårt. Vi kan ikke godta varer kjøpt fra salgspartnere. Vennligst returner direkte til dem i henhold til deres vilkår og betingelser.
Etter det?
Vi aksepterer ikke retur for uønskede varer etter returperioden ovenfor er over. Dette påvirker ikke dine lovfestede rettigheter.
Returner en defekt eller feil vare?
Hvis du har mottatt en vare som er feil eller defekt, vennligst kontakt oss (se "hvordan returnerer jeg produktet mitt" nedenfor) og forklarer årsaken til returen. Våre agenter vil hjelpe deg med å løse dette.
Hvordan returnerer jeg produktet mitt?
Vennligst kontakt våre kundeagenter ved å bruke vår Live Chat-tjeneste eller telefon. Detaljene er tilgjengelige på nettstedet vårt. Agenten vår vil sjekke noen få ting med deg og utstede et RMA-nummer (Returns Materials Authorization Number) og forklare deg hva som trengs for å få returnere varene til oss, enten ved å bruke en av vår transportørs innleveringssteder eller, dersom det gjelder maskinvareprodukter, ved at vi henter varene.
Ansvar
Du må passe på varene til de returneres til oss og returnere dem til oss i den stand du mottok dem. Returvarer er ditt ansvar frem til de når oss eller transportøren vår. Varene må pakkes ordentlig, slik at de ikke blir skadet på veien.
Siden pakken forblir ditt ansvar til den kommer tilbake til oss eller til den blir hentet av oss eller transportøren vår, må du sørge for at du får bevis på forsendelsen dersom du bruker avleveringstjenesten i tilfelle du trenger å kontakte oss angående returen.
Rettferdig bruk
Hvis vi oppdager et uvanlig mønster av returaktivitet eller misbruk av returretningslinjene, må vi kanskje deaktivere kontoen og eventuelle tilknyttede kontoer. Hvis dette skjer med deg og du tror vi har gjort en feil, vennligst ta kontakt med kundeserviceagenten, så diskuterer vi saken videre med deg.
Vær oppmerksom på at vi forbeholder oss retten til å ta rettslige skritt mot deg hvis varene du returnerer ikke samsvarer med det du bestilte.
Borte ved avhenting
Hvis du ikke er til stede når en transportør kommer for å hente returen, kommer vi bare tilbake én gang til; deretter må du ta varen med til et avleveringssted. I slike tilfeller bekrefter du at du tar ansvar for returen på ding regning og risiko.